URHEILEVAN ÄIDIN POSTPARTUM -verkkokurssi

Äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutin ja voimaharjoitteluvalmentajan verkkokurssi aktiivisesti liikkuvalle tai urheilevalle äidille.

TUNTUUKO SILTÄ, ETTÄ…

  • synnytyksen jälkeisestä liikunnasta on liikkeellä valtavasti ristiriitaista tietoa?
  • et ole varma, miten lähteä liikkeelle synnytyksen jälkeen?
  • pelkät yleiset ohjeet eivät koske sinua ja vaunulenkkeily käy tylsäksi?
  • suoraan entisiin treeneihin palaaminen ei ole se paras mahdollinen idea?
  • joka puolella varoitellaan siitä, miten liikkuminen liian aikaisin ”pahentaa erkaumaa” ja ”aiheuttaa laskeuman”?
Kuva: Laura Kallahti 2020

Olet ehkä havainnut, että netissä, somessa tai neuvolassakaan jaetut ohjeet liikunnasta synnytyksen jälkeen eivät aina ole viimeisimmän tiedon mukaisia. Haluaisit saada luotettavaa ja ajantasaista tietoa liikkumisen tueksi, mutta et oikein tiedä, mistä sen oikean tiedon tunnistaa. Ymmärrän tämän todella hyvin. Kohtaan työssäni viikottain äitejä, jotka ovat pyörällään päästä kaikesta informaatiotulvasta ja varsin ristiriitaisista viesteistä.

Usein törmään myös siihen, että aktiivisesti liikkuvat ja urheilevat äidit saavat osakseen neuvoja, jotka eivät perustu mihinkään. Juuri tästä syystä olen luonut verkkokurssin synnytyksestä palautumisen tueksi erityisesti Sinulle, joka liikut aktiivisesti tai kilpaurheilet.

Jaan verkkokurssilla kaiken tietoni ja osaamiseni äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeuttina, voimaharjoitteluvalmentajana, entisenä kilpaurheilijana ja kahden lapsen äitinä. Lupaan yksinkertaiset ja käytännön läheiset vinkit, ohjeet ja ohjatut treenit postpartum-aikaan.

VERKKOKURSSI SISÄLTÄÄ:

LUENTOJA:

  • Synnytyksestä palautuminen – mitä se tarkoittaa?
  • Athlete mindset
  • Liikunta synnytyksen jälkeen
  • Vahva, elastinen ja toimiva lantionpohja
  • Onko minulla vatsalihasten erkauma?
  • Kokonaiskuormitus ja palautuminen
  • Lajiharjoitteluun ja raskaampaan liikuntaan palaaminen

OHJATUT TREENIT:

  • Kehoa huoltavia treenejä synnytyksen jälkeiseen aikaan (10-20 min)
  • Keskivartaloa vahvistavat treenit level 1, 2 & 3 (15-30 min)
  • Koko kehoa vahvistava harjoitus vauva-arkeen (30 min) (vastuskuminauha)
  • Lempeä treeni vaunulenkin varteen (20 min)
  • Lantionpohjan ja koko kehon rentoutus

BONUSMATERIAALIA:

  • Juoksu ja hypyt synnytyksen jälkeen – milloin ja miten?
  • Koko kehoa vahvistava treeni painon kanssa (käsipaino/kahvakuula tms.)
  • Camin tarina: “Olen äiti. Ja silti urheilija.”

Kaikki materiaalit ja treenit ovat videotallenteina, joten voit suorittaa kurssia täysin omien aikataulujen mukaan.

Kuva: Laura Kallahti 2021

ASIANTUNTIJANA VERKKOKURSSILLA

Valmennuskurssin asiantuntijana ja valmentajana toimin minä, eli Camilla Marjamäki. Olen koulutukseltani äitiys-ja lantionpohjan fysioterapeutti, voimaharjoitteluvalmentaja ja kahden lapsen äiti. Lisäksi olen entinen kilpaurheilija ja lajissani potkunyrkkeilyssä saavutin useita Suomen mestaruuksia, arvokisamitaleja sekä Euroopan mestaruuden. Minulla on ammatillisen osaamisen lisäksi kokemusta kilpaurheilun ja äitiyden yhdistämisestä – uskallan sanoa, että minä ymmärrän.

Minulle on tärkeää, että äidit saavat laadukasta ja ajantasaista ohjausta sekä valmennusta myös raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen. Missioni on, että jokainen äiti voisi liikkua ja voida hyvin myös odotusaikana ja pystyisi palaamaan oman lajin pariin ja liikkumaan niin halutessaan. Toivon, että yhdenkään äidin ei tarvitsisi sanoa, että “olisinpa tiennyt..”.

Suhtaudun tähän aiheeseen suhteellisen suurella palolla ja teen työtäni koko sydämellä. Haluan olla tukena tärkeässä elämänvaiheessa ja auttaa ristiriitaisten ohjeiden viidakosta löytämään juuri sinulle sopivat tavat.

Lisää minusta ja koulutustaustastani löydät täältä.

Kuva: Laura Kallahti 2021

Valmennuskurssin aloitus on ma 18.10.2021 alkaen. Aloituksen jälkeen pääset mukaan ihan koska tahansa oman aikataulusi mukaan.

Kurssille suosittelen osallistumaan aikaisintaan noin kuukausi synnytyksestä ja parhaiten verkkokurssin sisältö palvelee alle vuoden ikäisen lapsen äitiä. Materiaali on käytössäsi 6kk ostohetkestä, eli ehdit hyvin käydä materiaalin läpi omalla tahdillasi.

KURSSILTA SAAT:

  • varmuutta siihen, että teet oikeita asioita synnytyksen jälkeen
  • ammattilaisen ohjauksen ja tuen synnytyksen jälkeiseen aikaan
  • nousujohteisesti etenevät harjoitteet
  • ymmärrystä kehon toimintaan ja ohjausta siihen, miten kuunnella oman kehon viestejä
  • helppoja vinkkejä, joiden avulla huollat ja vahvistat kehoasi synnytyksen jälkeen – ja myöhemmin: nimittäin postpartum is forever!
  • yhteensä 10 ammattilaisluentoa, 12 alusta loppuun ohjattua harjoitusta vauva-arkeen sekä mahdollisuuden kysyä asiantuntijalta mieltä askarruttavissa asioissa

En voi luvata, että verkkokurssin jälkeen voit suoraan palata vanhoihin treeneihin ja omaan lajiisi. Kenties vähän huono myyntipuhe, mutta arvojeni mukaista on toimia rehellisesti ja vastuullisesti. En voi luvata tätä siksi, että yksinkertaisesti tällaisia yleisiä ohjeistuksia ei ole olemassakaan – synnytyksestä kuntoutuminen on yksilöllistä. Ei ole olemassa mitään tiettyjä liikkeitä tai tiettyä ohjelmaa, jota noudattamalla jokainen kuntoutuu. Kaikkien ei tarvitse tehdä joogaa tai pilatesta palatakseen oman lajinsa pariin synnytyksen jälkeen. Tietyt asiat on kuitenkin syytä huomioida synnytyksestä palautuvan kehon kannalta.

Voin kuitenkin luvata, että saat kurssiltani ajantasaista ja näyttöön pohjautuvaa tietoa, jonka perusteella voit tehdä ratkaisuja ja valintoja liikunnan suhteen. Opit itse havainnoimaan kehosi tuntemuksia ja arvioimaan, mikä on juuri sinun kehosi kannalta järkevää. Tiedät kurssin jälkeen myös mihin asioihin kiinnittää huomiota ja milloin varata aika yksilölliselle äitiysfysioterapiakäynnille.

Kurssin hinta: 89€ (ennakkohinta 11.10.21 asti). Normaalihinta 109€ (sis.alv24%).

Ilmoittaudu mukaan ennakkoon: camilla.marjamaki@gmail.com – saat ensimmäisenä tiedon, kun valmennuskurssi on ostettavissa!

Kaikissa kysymyksissä tai epäselvissä tilanteissa, laitathan rohkeasti viestiä – autan mielelläni!