KURSSIT

VOIMATREENIT RASKAANA OLEVILLE JA SYNNYTTÄNEILLE

https://www.fysiocami.fi/voimaa-aideille/

Haluaisitko jatkaa voimaharjoittelua raskausaikana turvallisesti? Mietityttääkö liikunnan aloittaminen synnytyksen jälkeen? Et ole yksin. Raskausajan ja synnytyksen jälkeisestä treenaamisesta on paljon ristiriitaista tietoa ja ohjeita, joten voi olla vaikeaa tunnistaa, mikä tieto on luotettavaa.

Onko ainoa ohje, jonka olet saanut ”Tee kaikkea, mikä tuntuu hyvältä”? Tai ”Voit jatkaa kaikkea, mitä ennenkin, koska raskaus ei ole sairaus”?

Vaadi parempaa ohjausta. Valmentajan velvollisuus on tietää raskauden ja synnytyksen fysiologisista muutoksista ja palautumisajoista sekä osata ohjata yksilöllisesti. Vastuullinen valmentaja on erikoistunut tähän lisäkoulutuksilla, mikään titteli, liikunta- ja hyvinvointialan peruskoulutus eikä oma kokemus takaa osaamista.

Sinä ansaitset parempaa.

Nämä tunnit ovat juuri sinua varten! Suositut tunnit jatkuvat jälleen elokuussa ja kaikkiin ryhmiin on paikkoja jäljellä.

Kenelle: Raskaana oleville ja synnyttäneille (vauvat tervetulleita mukaan)

Miksi: Vahva, toimiva lantionpohja ja kestävä keho raskausaikana ja synnytyksen jälkeen sekä nousujohteiset treenit kohti omia liikuntaharrastuksia.

Kuka: Ryhmiä valmentaa äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti ja voimavalmentaja Camilla Marjamäki.

MISSÄ JA MILLOIN?

TFW KONALA WARRIOR ÄIDIT:

Mukaan pääset täältä: https://tfwkonala.fi/warrior-aidit/

  • TORSTAISIN KLO 9:30-10:45 (Hankasuontie 5, 00390 Helsinki)

MITEN MUKAAN?

Juuri nyt valmennusryhmät ovat jäämässä kesätauolle (TFW Konalan ryhmään pääsee ennen kesätaukoa vielä mukaan). Elokuussa treenit jatkuvat kahdessa osoitteessa:

  • Ehona Studiolla osoitteessa Äyritie 16, Vantaa (Jumboa vastapäätä) treenit 2 x vko
  • TFW Konalassa osoitteessa Hankasuontie 5, Helsinki treenit 1 x vko

Uusien ryhmien aikataulut julkaistaan kesäkuussa ja valmennuspaikat tulevat myyntiin heinäkuussa.

Kuva: Laura Kallahti 2021

VERKKOVALMENNUKSET:

VERKKOKURSSI SYNNYTTÄNEILLE ÄIDEILLE:

Tämä kurssi on tehty juuri Sinulle aktiivisesti liikkuva tai kilpaurheileva äiti.

Tämän verkkokurssin avulla opit, mitä sinun tulee huomioida synnytyksen jälkeen liikunnassa ja miten huomioida kehon fysiologinen palautuminen treenien aloittamisessa. 

Tämän kurssin avulla kerron sinulle, miten pohjatyöt raskaampia treenejä varten kannattaa lähteä tekemään.

Lisätietoa kurssista: https://www.fysiocami.fi/synnytyksesta-palautumisen-tueksi-urheilevan-aidin-postpartum-verkkokurssi/

Kuva: Laura Kallahti 2021

#RUNNINGWOMAN: Voimaa juoksuun! – verkkokurssi naisjuoksijoille

Tämä 6-viikkoa kestävä verkkovalmennus on kattava ja ajantasainen paketti juoksijan oheisharjoittelusta. Valmennus pitää teoriatiedon lisäksi sisällään juoksua tukevat voimatreeniohjelmat, ohjattuja kehonhuoltotuokioita sekä ideoita juoksijan alkulämmittelyyn.

Voimatreeniohjelma löytyy sekä salille että kotona toteutettavaksi (voit valita kumpaa teet). Peruskuntosalilta löytyy yleensä tarvittavat välineet. Kotiin tarvitset jonkinlaisen vastuskuminauhan, pienen korokkeen ja jonkinlaisen lisäpainon. Treeni on sovellettavissa ja annan siihen ideoita eri välineillä toteutettavaksi.

Miksi osallistuisin juuri tähän valmennukseen?

Siksi, että missioni on, että Sinä saat ajantasaista tietoa juoksuharrastuksesi tueksi ja vältyt loukkantumisilta.

Siksi, että jokaisen juoksijan kannattaa tehdä muutakin kuin juosta.

Siksi, että haluat kehittyä juoksussa seuraavalle levelille.

Tämän valmennuksen avulla:

  • ymmärrät, mitä hyötyä juoksijalle on voimaharjoittelusta
  • saat vinkkejä juoksun ohjelmointiin
  • saat tukea ja tietoa palautumiseen ja kokonaiskuormituksen hallintaan
  • opit kehonhuoltoa ja alkulämmittelyvinkkejä juoksijan näkökulmasta
  • ymmärrät, mitä pitää ottaa huomioon vammojen ennaltaehkäisyssä

Ohjatut harjoitteet valmennuksessa:

  • Juoksijan kehonhuolto 1, 2 ja 3 (kesto noin 15 min / harjoitus)
  • Juoksijan alkulämmittely 1 ja 2
  • Lantionpohjan rentoutus 1 ja 2
  • Rentoutusharjoite (hermostoa rauhoittava)
  • Juoksijan voimatreenin ohjevideot

Valmennus on räätälöity kuntoliikkujille ja tukemaan naisjuoksijan harjoittelua riippumatta siitä haaveiletko vasta juoksulenkeistä vai juoksetko jo vähän enemmänkin.

Suosittelen valmennuksen aloittamista aikaisintaan 4-6kk synnytyksen jälkeen. Valmennukseen osallistuakseen ei tarvitse kuitenkaan olla synnyttänyt. Kysy lisää, jos aloittaminen pohdituttaa.

Kuva: Laura Kallahti 2021

LIIKETTÄ JA VOIMAA 2.0 -verkkovalmennus:

Kaipaatko lisää liikettä arkeen, mutta aikaa liikkumiselle on vähän?

Tämä verkkovalmennus on hyvin matalan kynnyksen kurssi, joka sisältää kattavan määrän erilaisia liikkuvuus- ja kehonhuoltoharjoituksia sekä lyhyitä vahvistavia treenejä kotiin. Harjoitusten kesto on 2-10 minuuttia ja voit poimia valmennusalustalta juuri itselle kuhunkin hetkeen sopivan ohjatun harjoituksen. Simppeliä eikö?

Kenelle valmennus sopii?

  • oikeastaan kenelle tahansa, joka haluaa lisätä yksinkertaisilla ja lyhyillä harjoituksilla lisää liikettä omaan arkeen

Valmennusalustalta löydät seuraavat sisällöt:

  • Asiantuntijan tervehdys ja valmennuksen esittely
  • Lyhyet liikkuvuusharjoitukset
  • Vahvistavat harjoitukset
  • Rauhoittavat harjoitukset
  • Just 2 minutes- taukoliikunnat

Yhteensä yli 20 erilaista ohjattua harjoitusta ja valmennus käytössäsi 3 kuukautta ostopäivästä.

HINTA: nyt vain 24,90€ (normaalihinta 39€)

WORKSHOPIT:

Voimaa juoksuun: juoksijan oheisharjoittelu

  • Mitä muuta juoksijan kannattaa tehdä kuin juosta?
  • Miten välttyä yleisimmiltä urheiluvammoilta?
  • Miten saat lisää taloudellisuutta ja vauhtia juoksuun?
  • Mitä juoksijan kannattaa huomioida kehoa huoltavassa harjoittelussa?

Kaikkea tätä opit käytännön workshopissa sunnuntaina 24.4.2022.

Workshop on suunniteltu ihan kaikille, joiden liikuntaharrastuksiin kuuluu hölkkä- tai juoksulenkkeily tai omaan lajiin kuuluu juoksua jollain tavalla. Workshopissa ei opetella juoksemaan, vaikka toki juoksusta puhutaankin.

Paikka: Training Ground CrossFit Tiksi (Tikkurilantie 10, 01380 Vantaa)

Paikkoja rajoitetusti!

Lisätiedot tulossa pian!

RUNNING MAMA: äideille, jotka juoksevat

  • Milloin voi lähteä juoksulenkille synnytyksen jälkeen?
  • Miten valmistan kehoa juoksuharjoitteluun?
  • Juoksijan voimaharjoittelu
  • Lyhyt sukellus juoksijan lantionpohjaan – mitä huomioida?
  • Miten välttyä tyypillisiltä rasitusvammoilta ja pienentää loukkaantumisherkkyyttä?
  • Miten palautuminen ja kokonaiskuormitus kannattaa huomioida?

Käytännön läheisessä 2h kestävässä workshopissa saat kattavan tietopaketin sekä käytännön ideoita juoksun aloittamiseen ja juoksuharjoittelun tueksi, vaikka olisitkin jo aloitellut juoksua synnytyksen jälkeen.

Hinta: 59€

Aika: sunnuntai 24.4.2022

Paikka: Training Groun CrossFit Tiksi (Tikkurilantie 10, 01380 Vantaa)

Ilmoittautuminen: camilla.marjamaki@gmail.com

Paikkoja rajoitetusti – nappaa omasi!